15 marzo, 2007

Visat de Pakistan sellat!

"Salam Alecum"!!!
Ja hem tornat a canviar la salutacio, ja soc a Pakistan, tot i el passaport andorra, cap problema per passar la frontera, un parell de pin's de Andorra i au! Tramit facil!

Mentre gaudeixo de uns dies de repos a Lahore (increible ciutat pakistanesa), aprofito per posar les ultimes imatges de India. Concretament, de Amritsar, la ciutat sagrada dels Sikhs.

Be, doncs els sikhs, es caracteritzen per la seva gran barba i turban (ja que no es poden tallar ni un cabell en tota la seva vida), perque sempre porten un punyal amb ells, i entre d'altres connotacions socials i religioses, per la seva gran hospitalitat al seu temple sagrat, el Golden Temple (el temple de or).



Golden temple de dia i de nit! Brutal!!!
Diuen que al temple hi ha uns 600kg de or.

Be doncs al Golden Temple en questio, resulta que hi un dormitori pels als turistes a on et pots estar allotjat a canvi del donatiu que vulguis. I resulta que tambe hi ha un menjador comunitari, a on pots gaudir de un apat (tambe a canvi de donacio, voluntaria) a qualssevol hora del dia.

Al dortmitori si que vaig fer un donatiu economic, pero al menjador comunitari, el meu donatiu va ser en forma de seure al terra i tallar patates durant una hora ben bona! Al veure que gairebe tot funcionava a base de treball voluntari, doncs a col.laborar!!!

Imatge del dormitori dels turistes. Amb dos autentics sikhs (un indi, i un agles), dos espanyoles, el ferranpedalant, i la bici, que no es va voler perdre el moment!

Be, doncs aixo va ser tot al final de la India, pais, que despres de estar-hi gairebe tres mesos, al final em va fer una mica de pena i tot de abandonar,...

En la meva estancia aqui a India, podria dir que he tingut sensacions de les mes increibles del viatge, tant en sentit positiu com en negatiu,.... he conegut gent increible, he disfrutat molt amb el seu menjar, he vist imatges de uns nivells de pobresa que realment arriben a nivells molts profunds, he notat sensacio de perill real en algunes carreteres,... be, tantisimes coses que no acabaria mai de mencionar. Pero la impresio general, es bona, i al meu cap ja hi circulen futurs projectes a on hi apareix la India!

Pero.... adaptacio!!!! Ara disfrutant de Pakistan!

Avui he fet una mica el turista per Lahore, i la veritat es que m'esperava una ciutat (i un pais, en general) mes pobre. A la primera impressio, tot just fa dos dies que soc aqui, em sembla un bon entremig del que era l'Iran i el que es la India. A nivell social (el caracter i comportament de la gent, en general), a nivell del menjar (ni molt vegetaria, ni completament a base de carn),....


Imatge de la mesquita mes important de Lahore.


I de un dels carrers, per veure una mica "l'ambientillo"...


Va una del peixater tambe!!!


I aixo es tot, ens "veiem" a la proxima cronica, encara des de Pakistan, i espero que en plena "lluita" pel visat de la Xina, que se que no sera facil, pero a hores d'ara, ja tinc un bon vagatge de "relacions internacionals" en embaixades diverses, fet que incrementa una mica el percentatge real de exit!

Molta salut i fins aviat!










16 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Boones! com triunfa tot aixo! cada cop que escrius poses tal cosa mes way...quina enveja noi...ja no as tonat a sortir pels diaris? jeje
(ara diuen k akesta setmana fara fred d'hivern, a bones hores...i per alla el temps k tal?)
segueix pedalant i no pariis!
muaks!

3/16/2007 6:19 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

ja estas apunt d'arribar el pais de destí. Osigui que ja acabes... ejjeje sort que la xina es petita i encar t'hi podras estar un parell de mesos mes ;)

per cert, quans mesos fa que no menjes peix? ;)

3/16/2007 8:02 p. m.  
Blogger mqzoeller said...

Ferran,
este blog es fantastico. Seguramente seria mejor si yo pudiera entender Catalan sin un diccionario y tres vasos de vino pero bueno; se dice en ingles wue una foto vale mil palabras entonces tu blog tiene mucho valor todavia. Que bueno tu experiencia;
ciao,
MQ

3/18/2007 4:17 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Això és fantàstic! veig q estas disfrutant a tope! i a l'hora ens fas disfrutar-ho també a nosaltres! coninua així!!
marga

3/18/2007 11:32 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Bon dia!!
Poc a poc tot i tot i els tombs que vas donant ja vas arribant a Xina! A veure si hi ha sort i et donen visa per a Xina i cap a la Karakorum hi falta gent! Sort, gasss! i a disfrutar de Pakistán
Vicenç

3/19/2007 8:35 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Bones Ferran
Si fins ara la India ja tenia quelcom d'especial que m'atreia : ara mes que mai estic convençut que haure de visitar-la, i perquè no en bici?
Per cert sempre ens expliques coses del paisatge, l'hospitalitat de la gent, el menjar, alguna cabòria amb els visats; però i les dones? Que tal amb les dones? ;-)
Veig que tu com de costum : moral i ànims a tope!
Així que a seguir gaudint!!!

3/19/2007 12:28 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Ei nen!
Tu anar col.leccionant històries i visats i els pobres pencaires... aquí morint-nos d'enveja!!!!
Amb tot... se't perdona perquè a través d'aquest blog ens fas disfrutar d'allò més amb el què ens expliques.
Ja veig que la India t'ha calat molt. A veure com t'aniran les coses al Pakistan (segur que fantàstic)
Cuida't i molts records dels de La Seu.

3/19/2007 5:16 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hola Ferran, sóc en Joan del BonDia. Doncs res, que a veure si veus aquest missatge i em fas una mica de cas. No vull ser massa exigent, però els periodistes que anem fent el seguiment de la teva aventura agrairiem que intentessis posar almenys una foto a cada post on hi sortíssis tu i al fons un paisatge espectacular-emblemàtic del lloc on siguis. És que les dues coses separades no ens serveix gaire (tu dins d'una habitació o un paisatge sense tu).
Aquesta és la petició bàsica. Si em poso més torrecollons, doncs aniria bé que a la foto també hi sortís la bici i que la imatge tingués més resolució (120ppp o 100 kb com a mínim).
Salut!

3/20/2007 12:59 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Ferraaaaaaaaan!!

Que ben parit que ets!! ja veig que les coses et van bé i jo que me n'alegro!!ara a pels "xinos" a veure si s'estiren un xic i aviat pots arribar al país de destí..i jo em pregunto..si a l'Índia hi has estat tres mesos...a la Xina 3anys?jajaja!pq telaaaa hi ha terra per estona i muralla també!!
Bueno noiet, ànims i endavant!!
Ah..Sóc l'Ana Molina!!Palamós!!jaja!

3/23/2007 6:27 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Eps torno a ser jo! una cosa...faras la muralla xina amb bici? nomes és curiositat! L'altre dia em vaig llegir l'article del BonDia, estava bé!! jeje aniims!

3/23/2007 6:58 p. m.  
Blogger Unknown said...

Ostia Ferran!!

Ets un déu.

Em sap greu no entrar més sovint al blog, pero es que soc un mandrós. Pero et puc assegurar que desde el Sant Jordi hi ha un numt de gent animant-te i que et desitja el millor en la teva aventura.

Salut!

3/27/2007 1:31 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hola Ferranpadalant!
No em coneixes, però jo a tu si a través del teu blog. Estic segura que estas vivint una expriència increïble que t'enfortira molt, tant els musculs de les cames com la personalitat i el caràcter. A quanta gent d'aquest món li aniria bé viure aquesta experiència! I jo també mi incloc, per que em fas moltisssima enveja.
Només et deitjo molt bon viatje, el que et resta amb la bicicleta, i el llarg viatje de la vida, que segur que també et sera molt grat, per que s'et veu una persona molt maca.
Lídia, des de Catalunya

3/29/2007 1:27 p. m.  
Blogger ruth said...

que guai, ja et queda meeenys"
Saps? L'eider porta com 4 mesos a l'India treballant a un orfanat, va penjar unes fotos precioses dels "seus nens" al blog. Al maig torna.
Un peto
Per cert, Andorra 0 - Anglaterra 3, com que ja estic a bcn currant em vaig poder acreditar, un ambient molt guapo!

3/30/2007 2:10 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Boooones Ferran !
Avui es dissabte i per fí, després d'uns dies de molta feina, puc fer una repassada al Ferran News i estar al dia de les noves tendències orientals.
Donat que la riquesa del contingut del blog ens fa, gairebé..., pasejar per Orient de la teva mà, jo seguint en la meva línia necessito altre tipus d'informació.
Preguntes d'avui: 1/ Quants indis o paquistanis as vist calbs ? 2/ Les barbes del Sikhs son naturals ?
Ja que la meva alopècia es quasi total i que amb 50 anys no ja manera de tenir una barba mig decent, podríes tenir en les teves mans la solució. Si el remei es en bidons, en pots portar 4 o 5.
Bé company, Orient cau als teus peus. Fins aviat i una forta abraçada.
Paco Buil & família

3/31/2007 11:40 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Bones Ferran!
Ens sembla que estàs fent un viatge increible. Quina enveja, de moment nosaltres no podem fer cap projecte de viatje, i tu com aquell que res t`hi pots estar mesos, només et demanem que fagis una pedalada per tots nosaltres per si mai no hi podem anar i ànims que ja ets a la recta final. Molta sort en el visat. Des de Mollerussa. Manel, Marta, Pau i Jan.
Quan acabis si vols pots venir per aquí el Pla d'Urgell que no et cansaràs i tindràs un plat a taula. Records de tots.

3/31/2007 11:33 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

BUENOS DIAS FERRAN,SOMOS FERNANDO Y ESTIBALIZ, un saludo, y veo que te va muy bien,sigue disfrutando, y un beso muy fuerte. mi direccion es frscaceres@hotmail.com

4/03/2007 8:02 a. m.  

Publicar un comentario

<< Home