07 febrero, 2007

Pakistan en el punt de mira!!!

Salutacions de nou!!!

Ja se que feia molts dies que no escribia res, pero he tingut el cap "molt ocupat" (els que treballeu pensareu que estic carregat de "hosties") decidint el proxim pais a trepitjar,...
Havia de prendre la decisio ara, per encarar els futurs quilometres a partir de Delhi (a on em trobo actualment) cap a una direccio o cap a una altra.

Finalment, tiro endavant la opcio inicial del viatge que es anar al Pakistan i accedir a la Xina a traves de la "Karakorum Highway" (carretera que atravesa la serralada del Karakorum, a l'Himalaya). Tot i aixi, he tingut diferents opcions que en cert moment estaven decidides i al final ho he canviat,... es la sort de anar sol, a ningu afecten les meves decisions sobtades de canvis de plans!
Aixi que en el seu dia em vaig plantejar volar a Tailandia i accedir a la Xina des de Laos o Vietnam, pero a la bici i a mi ens feia molta mandra el tema de l'avio,... Tambe vaig tenir al cap anar al Nepal i d'alli a la Xina (pero sembla ser que a nivell de autoritzacions i visats es una ruta complicada,....) aixi que cap a Pakistan que hi falta gent!!!
De tota manera, no hi vaig pas encara, de moment fare un "tomet" pels estats del nord de la India, disfrutant de la part india de l'Himalaya, i aproximadament d'aqui a un mes tirare cap al Pakistan!

Entre tot aixo, els musics m'han donat records per tots aquesta setmana!!!


Cal no perdre de vista que aixo es India!!!

Per cert, per no perdre la costum, el tema burocratic tambe ha sigut "divertit" a l'embaixada de Pakistan,..... Es van pensar que el passaport era fals i que m'estava inventant el pais,... un mati "mogudet" ahir,... Al final a l'embaixada de Franca m'han fet una carta conforme reconeixien a Andorra i al meu passaport i cap problema,... "sorry, sorry".....

Be, aquests dies, fent cami cap a Delhi, he visitat el llac de aigues sagrades de Pushkar, a on els hindus fan llargs peregrinatges per banyar-s'hi! A mi em sembla que el bany al llac, es una "embrutada" i no un bany, perque l'aigua, depres de 5 mesos sense pluja, esta,... no gaire neta!



Pero mai por!!! Que esta bruta pero es sagrada!!!
Una alta de les moltes mostres de les "animalades" (amb tot el respecte) que s'arrriben a fer per conviccions religioses,....


Despres de Pushkar, cap a jaipur que hi falta gent!
Poso la tipica foto turistica de Jaipur perque ningu no pugui dir que m'estic a l'Ariege frances inventant-me mentides a "l'internet"!!! jajajajaja!!!

A Jaipur hi ha una gran quantitat de joieries, es una de les ciutats mes riques i cares de la India. A traves de aquestes joieries hi ha una gran "mafia" de importacio-exportacio de pedres precioses, cap a arreu. Be doncs una vegada fas una mica de confianca amb algun dels "buscavides" que et paren pel carrer et proposen uns negocis,.... que si el que em van arribar a explicar era cert, i arribo a acceptar algun dels "busines" que em van proposar,... se m'amplia el pressupost de "ferranpedalant" per donar 4 voltes al mon!!!

Tambe destacar que a Jaipur vaig coincidir amb el "Ronaldinho de la bici", el senyor Claude Marthaler (www.yaksite.org), que actualment viatja amb la seva dona. Del personatge en questio havia llegit algun dels seus llibres de viatges! Realment un bon vividor, volta al mon en bici durant 7 anys, diverses travesies pel tibet,...

Despres de Jaipur, vaig anar a Agra. A visitar el Taj Mahal (la estrella turistica de la India), pel mateix motiu que poso la foto tipica de Jaipur,...

Resulta que com que es l'estrella de les visites turistiques, l'entrada pels turistes costa ni mes ni menys que el que em costa a mi viure a la India durant tres dies "a pan i cuchillo", aixi que del que veuen els turistes regulars lo unic que vaig veure va ser aixo:

La porta d'entrada!!!

Mentre probava de entrar com a local (aprofitant el coloret de pell que m'esta donant les hores i hores de carretera), pagan unes 14 vegades menys del preu turistic, pero a la que em van comencar a fer preguntes amb hindi, ja es va veure que no era del tot indi,...

Tot i aixo, anant pel darrere vaig aconseguir unes vistes i fotos prou acceptables del monument (tomba, per sintetitzar) en questio....

Aqui em vaig arrepentir una mica de no haver acceptat algun dels "busines" de importacio de pedres precioses que em van proposar a Jaipur,... jajajaja!!!

Despres de Agra, ja a pocs quilometres de Delhi, mentres arreglava una punxada de roda a peu de carretera (les rodes comencen a ser vulnerables despres de 15000km) va apareixer el Rameshua, que em va invitar a casa seva a sopar i a dormir. Resulta que Ca'l Rameshua es troba a uns 8 km de qualssevol rastre de carretera general, passant per camins, caminets, camps, segles,... I hi viuen els seus avis, els seus pares, la seva dona, els seus germans (5), els seus cosins (mes de 15),... ademes del bufal, la vaca i les ovelles de la casa. Fet que fa que hi hagi sempre un ambient forca entretingut!

Realment, conviure durant unes hores en aquesta tipica casa rural india va ser una experiencia brutal! A la tarda van venir a ca'l Rameshua mes de 40 persones diferents a veure "al foraster"!!! Despres vaig menjar productes de la terra (estricte vegetarianisme) a quantitats descomunals, em van portar (com a casa quan era petit) un bon vas de llet calenta al llit, just abans de anar a dormir, em van despertar a crits a les 6h del mati per anar a munyir al bufal i que tothom pogues tenir llet fresca per esmorzar,... be, molt i molt be!

Foto: ferranpedalant, Anil (cosi), Rameshua, i Navil (un altre cosi).

I al mati seguent, cap a Delhi!

Gran ciutat, polucio, bogeria circulatoria als carrers, "percals" a les embaixades,... i finalment, dema ultim dia a Delhi a visitar algo i a acabar de agafar forces per anar cap a les muntanyes!!!

Una abracada i fins aviat!

P.D.: Vaig estar a punt de canviar la bici pel rickshaw pero al final no em va acabar de fer el pes,....

Au!!!

21 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Si que es cert que fa molt dies que no "ens" escrius res! Suposo que jo com tots els teus seguidors d'aquesta aventura, estàvem impacients de noticies!!!
Carai noi quina enveja que et tinc! La India deu de ser increïble.
Veig que t'ho segueixes passant d'allò mes be, i espero que continuïs així fins a la fi.
Anims i a pel Pakistan

2/07/2007 3:23 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

comensavem a patir ja!
veig que ara que ets a la india as frenat una mica la marxa...
ja tocava veure algu amb una mica de calma

apa ciap

2/07/2007 7:47 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

No tinguis presa!!!!
Disfruta de el que aquesta gent te, nosaltres ens creiem que tenim , però realment no tenim...bé!!!Jo ja se lo que dic...
A topeeeee!!!

2/07/2007 8:55 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hola Ferri!!!
Sóc la Rocío (o Laura, com tu vulguis jejeje). Deu ni do amb l'experiència... Disfrutala a tope, k val molt la pena. Molta gent diu k kina parida, etc... xo ojalà poguès estar jo x l'India ara...
Apali, molts petonets k t'omplin de força, i kilus, k t'estas kedant sekallona.

2/07/2007 10:12 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Ferran coratge
sóc l'Arnau, habiem fet la pisicó junts en la infància de l'Andorrana...i guaita tu quins desencadenaments genera en alguns, Seguiré el teu periple lloable pel món, tu has decidit emprendre el món. Només agraïr-te que la teva vivència sabuda per nosaltres, és també nostra. Els aventurers són l'avenç. Viu com s'ha!!!

2/07/2007 10:49 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

fulllgassssssssss amic, continues ocupant un espai en la nostra aula!!!!! Abrasu puta!!

2/08/2007 8:23 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Booooooonnnn dia Ferran !
Ara tinc un moment i aprofito per a revisar la premsa del dia, el "Ferran News", i després de llegir -i veure- les darreres notícies tinc alguns dubtes.
1-El disco-carro de la foto, funciona ? té DJ ?, té "go-go's" ? i per últim tenen "birres" ? Si la resposta a tot es NO, al menys té color i es original.
2-Per entrar al Taj Mahal com a local, aprofitant el "moreno-pedales", no podies donar-te un banyet al Pushkar i agafar un color més bru de la zona ?
3-Oficialment ja ets familia del tiet Rameshua i dels cosins Anil i Navil ? o només son coneguts circunstancials del viatge.
4-I MOLT IMPORTANT, cal una explicació detallada de com ordenyar un búfal.
Bé xaval ara en serio, la ruta cap a Xina per Paquistà deu ésser acollonant. Serà la millor part de la pedalada ?
Preparat i agafa forces, per aquí et seguim dia a dia.
Una forta abraçada
Paco Buil & Família

2/08/2007 11:09 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Epale!!!

Aqui ja esperavem notícies fresques amb impaciéncia!
Disfruta de les muntanyes que ja les deus enyorar!

Cuidat un munt i pedala amb força,

Alba

2/08/2007 12:11 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

jabalí indi!!
em pensava que ja l'havies liat tants dies sense noticies!!
cada cop que miro la web m'entren més ganes d'agafar la bici i fotre el camp (encara que només sigui per setmana santa, no tots som tant valents!!!)
aupa continua pedalant que ja penso amb tu ja malparit...!!!jajaja!!!
una abraçada!

2/08/2007 9:17 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Eps!!
ja veig q aquests 15000km q portes a l'esquena et proven de conya...i al coloret de la pell tb!!pq quan he vist la foto a cal Rameshua a primer cop d'ull no t'he sapigut trobar jajaja!!
Espero q n et deixis convencer pels negocis xungos q hi ha per aqui q volem q torniss!!
Pedala fort ferranpedalant!
Marta Cordellana*

2/11/2007 10:40 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Bones Super Ferri, aqui los locos de la comella, tot i que et vaig seguint feia molt de temps que no t´escribia res. Tiu hem deixes acollonit de tots els teus colegues que fas sortir a les fotos, cada cop hem costa mes saber qui ets ja que cada vegada ets mes indiu, ja, ja, ja. Ei des de la comella t´enviem molta força per segui pedalejant i un a super abraçada de totta la famili Miquel - Sole (les dos fieres cada dia hem diuen si podem venir amb tu a fer l´indiu, es a dir que algun dia al igual ens trobes en un poble d´aquets), quin susto no. uidat moltissim campio.

2/11/2007 7:19 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Ei noi!!!

Ostia quina enveja que fas!!Un viatge de collons eh!
T'aconsello moltissim que te'n vagis a fer la KKH! Son increibles aquelles muntanyes i amb bici encara ho deu ser mes...hi vaig estar fa uns anys o sigui que si vols saber res, potser no men recordi molt, però demana! pensa que hauràs de resar un pare-nostre abans de fer cada curva , jejej. Bé tot i que segur que ja hi estas acostumat amb tan temps entre sonats al volant

Res, que cuidat i endavant!

2/12/2007 9:30 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Màquina!!
Sóc el Rupert... Uuyyyy Molts dies en una mateixa ciutat, jajaja a mi no me la fots;) Escolta passam algun contacte dels diamants:P jeje que jo si q vull fer calers jajaja
Després de tans dubtes, jo de tu aniria cap a Himalaia com fas;) Fes-me un fabor fes-te una foto amb l'Everest;) que jo sé que vas cap al nord a per ella;)

Per cert Ferran QUI és la Rocio Està Bona?? :P ja saps tu no estàs i jo sóc un amic;) jeje

Cuida't màquina hi disfrutaho;) I menja q et veig prim jeje :P ;)

2/13/2007 4:31 p. m.  
Blogger Rupert said...

Màquina!!
Sóc el Rupert... Uuyyyy Molts dies en una mateixa ciutat, jajaja a mi no me la fots;) Escolta passam algun contacte dels diamants:P jeje que jo si q vull fer calers jajaja
Després de tans dubtes, jo de tu aniria cap a Himalaia com fas;) Fes-me un fabor fes-te una foto amb l'Everest;) que jo sé que vas cap al nord a per ella;)

Per cert Ferran QUI és la Rocio Està Bona?? :P ja saps tu no estàs i jo sóc un amic;) jeje

Cuida't màquina hi disfrutaho;) I menja q et veig prim jeje :P ;)

2/13/2007 4:31 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Ei Ferran!!!
Tu a la teva eh....com si estiguessis a casa teva, jejeje.
Veig que tot et continua anant de conya i que disfrutes com un nen petit, jejeje, jo també m'alegro moltíssim de veure't així de content.
I res, a seguir igual que fins ara i cap a Pakistan. Que cada cop queda menys per arribar a la Xina i per a que ens veiem un altre cop.
Moltes forces i un petó molt fort!!

Sílvia Roig

2/15/2007 9:47 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hola Ferri som els teus primos, l'Uri i l'Alex!
Que sapiguis que encara que no t'escrivim gaire, cada dia mirem el teu blog per si hi ha coses noves!!
Cuida't molt i que tinguis molta sort!
Uri, Alex, (i la resta de la família).

2/17/2007 8:16 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Ferran em tingut noticies teves, i estemmolt contentens de saber que estas tant be.

Reb una felicitacio molt cordial per el dia del teu sant,i fins molt aviat.

Una forta abraçada dels teus avis de Mollerusa.

6/03/2007 6:18 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Hola Ferry, som els teus cosins de Lleida i estem sempre pendents de les teves publicacions ,encara que no fem gaires cartes, estem pendents de tu i de la teva trayectoria emocionant per aquets mons de deu, quin valor, no m`ho puc creure

Una fosta abraçada, dels cosins i tiets de Lleida

6/03/2007 6:33 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

LA MARE QUE EL VA PARIR!!!QUIN VIATGE MÉS BEN PARIT. M'ESTIC QUEDAN GELAT AL VEURE LES IMATGES TAN WAPES. HAURÀS`PASSAT UNES EXPERIÈNCIES INCREÍBLES, T'ENVEJO. NOSE SI SABRÀS QUI SOC, XO PER MI ETS EL KAPO (EL JEFE) I HO SEGUEIXES SENT PER LES IMATGES QUE ACABO DE VEURE. MOLTA SORT FERRAN

IGUALADÍ ET DONA SALUTACIONS

6/07/2007 4:45 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

hola tu a mi no hem coneixes i jo a tu tampoc xD weno esk taba mirant coses pel google y m'ha sortit la teva pagina i ho estat mirant una mika aixi per sobre jeje k no tinc moltes ganes de leixir jeje weno mlta sord per les teves aventures i k ja m'agradaria a mi anar a algun lloc del k as estat tu k jo mai no he anata a capo lloc fora d'españa xdxd weno bona sord

6/12/2007 9:49 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

hola ferranpedalant ! hem guanyat la copa interescolar Sant Julià 1º i 2º cicle i es que el Pica es unic !, bè i tu, i el juan, i el Gonchi, i el Maxi, i el marc, i l'Ivan,i el Bassols i,... !!!! vull que tornis ya!!! et vull tornar a veure a campus.Ahhhh! 1º a la lligueta de Lleida !!! lluc.

6/17/2007 8:05 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home